en känsla av något stort, frihet !

när jag åker upp till stallet så känner jag en underbar känsla av lycka, att få slippa tänka på allt är så jävla gött :D att sen få borsta och mysa med hästarna är ännu göttigare, men det abslout göttigaste är att hoppa upp på hästen, barbacka och bara njuta ! hästen lyssnar på minsta lilla kommando och rörelse, det förvandlas till en dröm, och en kemi uppstår som egentligen inte finns där när man har sadlen på...  jag & maritza har något alldeles speciellt, hon lyssnar på mina tankar ? jag tänker galopp, rör inte en fena och hon fattar galopp ? det kallar jag íaf KEMI ! det är så svårt att beskriva känslan av att sitta på maritza, hon är en helt annan häst när man rider barbacka !  jag älskar't :'D  när jagrider på maritza så lever jag i en saga, en askungensaga, där i slutet när allt blir så där jädrans bra nivet ? då när man bara vill le, vara glad & njuta !


kommentera gärna

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0