söndag

vid den här tiden för exakt en vecka sen stod jag på Konsums parkering där alla skulle mötas upp innan avfärden mot Göteborg. Alla var glada och riktigt förväntansfulla! Vår klubbordförande Lennart Davidsson tog "ton" och ville tacka oss och även önska oss stort lycka till å hela Rosenfors IK s vägnar. Vi fick ett litet extra bidrag för allt vårt slit. Efter att vi tackat så hjärtligt för pengarna så splittrades vi och satte oss i bilarna. Lyckliga och fnittriga.
GPSer sattes igång och ställdes in på Blackevägen 1. Vi åkte iväg.
Många somnade, andra pratade och hade allmänt trevligt. Jag vet iallafall att jag satt vaken och läste tidningar!
Alla bilarna tog en liten paus i Strängsered för fika och mycket skratt.
När vi sen åkte iväg igen var det inte alls långt kvar. Ungefär halva vägen bara. haha.
När vi kommit så långt att vi såg den stora skylten som det stod "Gothia Cup 2010" blev vi sååå himla förväntansfulla. underbar känsla! 
Det var lite krångligt att hitta sjäva infarten till skolan, men när vi väl hittade så var jag så spänd att jag troligtvis hade kunnat skjuta iväg en raket! Bagaget bars ut och vi började gå dom 50 metrarna fram till entredörrarna till Lundby Gymnasium där vi skulle spendera nätterna kommande dagar. Vi blev hänvisade till rum 144 C. längst upp längst bort! 
folk började packa upp och lägga ut madrasser o.s.v. När vi packat upp det mesta skulle vi gå och äta middag på Bjurslättsskolan för första gången den veckan. Alla var så himla glada att man bara ville hoppa upp och ner som en galen tjur när det är tjurfäktning! 
Jag minns inte vad som bjöds men jag har för mig att det var spaghetti och köttfärssås, helt okej att äta! 
Resten av kvällen var många av oss ute och spelade fotboll då sandra madestam frågade några norska killar om dom ville vara med. Tyvärr vann norskarna. haha. Dessa norskar träffade vi på flera gånger under veckan. Right now finns minst 2 av dom på någras facebook, bland annat min om ni ville veta? ;)

och nu är jag riktigt trött i fingrarna, men här har ni SÖNDAGENS upplevelser från min sida. JA. det är en förkortad historia men skulle jag skriva precis allt skulle inte ni orka läsa, haha. jag tog det mest intressanta..
imorgon skriver jag om Måndagens upplevelser från Gothia Cup 2010!


 
 

kommentera gärna

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0