en lång lista

1 - Hur länge har du bloggat? jag har haft den här bloggen sen Juni 2009, innan dess bloggade jag på en annan domän nått år.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
man hade ju hört om Kissie, Paow, Kenza och dom där tjejerna, men annars var jag faktiskt inte alls insatt i bloggar. det var min kompis som tyckte jag skulle starta en blogg.


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? minns inte riktigt. Stina-Lee kanske?


4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
det känns som att jag har mognat och förändrats en hel del. men det är kul att gå tillbaka i arkivet! 


5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
förut va jag helt inne i bloggvärlden och följde otroligt många bloggar, Kenza, Kissie, Paulina, o.s.v, men nu har jag över 600 inlägg att läsa på bloglöööövin.


6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
90% är ju dagboksbloggar. resten är väl typ fotobloggar tror jag.



7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Kenza



8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Stina-lee


9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
det tycker dom förhoppningsvis om. det kan ju vara lite kul att få veta allt som händer i mitt mycket intressanta liv (känn ironin i det sista)



10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
jag har fått den reaktionen från en del iallafall. jag har fått några kommentarer som t.ex. "din blogg känns så äkta" "det känns som att jag har känt dig hela livet, ändå läser jag bara din blogg" o.s.v. jag hoppas iallafall att alla tycker det!  


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det är ju en väldigt komplicerad fråga. och väldigt varierande från person till person. jag väljer nog oftast att tänka lite extra på vad jag skriver och så.. vissa saker kan man ju bara inte skriva ut, andra kanske man kan berätta lite om.
 


12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
saker som händer i familjen eller mellan mig och mina vänner och så. det känns som en lite låg mognadsnivå när man läser en blogg där man till exempel skrivit skit om en vän eller så för att man bråkar. det är inte helt okej.. man kan kanske visa att just nu är jag förbannad på en person. men man måste ju tänka lite på att det faktiskt finns gränser.. jag tycker helt enkelt att ni inte har att göra med vissa saker. ni får veta så mycket ändå.


13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
knepig fråga.. igentligen bloggar jag nog mest för min egen skull, men självklart vill jag ha respons från er, vad ni tycker och tänker om det jag skriver, hur jag skriver och så vidare.. det är ju alltid kul med kommentarer om vad ni tycker om bloggen eller mig (positivt eller negativt. såklart är det roligare med positiva saker. men om ni t.ex tycker att min design är hemsk och jag får in mycket kommentarer om det kanske jag borde kolla igenom den lite?) 


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
nej verkligen inte. det kanske kan kännas så. men man får ju igentligen bara en insyn i en människas liv. ibland mer eller mindre.


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
tror inte det, men det skulle väl vara kul!


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
ohja. man kan nog bli väldigt stressad och beroende! sen tror jag att om man lyckas skriva helt fel saker så kan man nog råka illa ut irl.


17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
ja. har inte alla det?  


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
jo det är klart. men gjort är gjort som jag brukar säga!


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
jadu. det kan kännas jobbigt om jag glömt bort eller inte har möjlighet att blogga en dag. det är väl en liten nackdel kanske. annars tror jag att det är väldigt bra för mig att blogga!


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
oj. inte en aning. men jag hoppas det!


21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
äh, jag säger väl som den jag tog den ifrån. alla som vill kan väl göra den!


kommentera gärna

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0