glosor.

tänkte ni ville veta hur fantastisk jag är på engelska. inte för att jag tror att ni är så intresserade, men det är ju en del av mitt liv, och bloggen handlar ju som jag nämt tidigare, om mig.
ni får tänka positivt, det här hjälper ju mig att plugga samtidigt som jag får sitta vid datorn. päääärfa liv liksom?
och jag vill bara tillägga att NEJ. jag fuskar inte, jag har alltså dom engelska orden framför mig och facit i väskan som är ute i hallen. så har jag fel får ni rätta mig? :)

apply - ansöka
first-hand experience - praktisk erfarenhet?
relevant - relevant
paperwork - pappers/anställningshandlingar
eg (for example) - till exempel
CV (curriculum vitae - meritförteckning
unavoidably - oundvikligen
appointment - möte?
aim at - ?
greet - hälsa?
clammy - klängig?
challenge - utmaning
impression - intryck
asses - bedöma/värdera
tension - spänd
squeaky - skrikig/gäll
heart rate - puls
shallow - ytlig
appropriate - lämplig
apply - tillämpa
confidently - självsäkert
firmly - fast 
achievement - färdighet
get across -
force - tvinga
fidget -
slouch - ihopsjunken
go over the top - tappa humöret
brief - kortfattad

och va snälla. jag läste igenom dom för första gången för fyra minuter sen och har dom tills imorgon. ha-ha.

kommentera gärna

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0