"DU HAR SÅ FIN HUD" BLABLABLA

Får ofta höra att jag har fin hy. Tänker därför åter igen re i smått känsliga saker. Den här gången är det lite med självförtroende och sånt där... 
 
Huden i ansiktet är på oss människor mer känslig än övrig hud. Allt påverkar den. Luften, berörelse, humör o.s.v.. Men det som påverkar mest är den mängd smink som vi varje dag kletar på i tron om att det ska bli så jävla mycket snyggare och fräschare. I själva verket drar ni på er en vidrig bakteriebomb som på alla sätt påverkar din hy neagtivt.
Men innan jag fortsätter vill jag bara påpeka att foundation är okej ibland. Men fan inte varje dag.
De flesta börjar väl med det där kletet omkring årskurs 6, eller? Man gör det för att man ser syrran göra det, eller för att de coola tjejerna i skolan gör det och så vidare, och så vidare.. Men egentligen så behöver man det ju helt ärligt inte. Man är ju fortfarande slät som en liten gullig bebisröv. oftast.
Detta gör att när man når årskurs 8/9 så ser man ut som en prickigkorv. Inte så fräsht.. Men på grund av att man ser ut som en liten prickigkorv utan foundation så fortsätter man använda det, för att dölja den där pinsamma salamin. För man måste ju vara så förbannat snygg och perfekt ju!?!
Mitt tips är. Sluta med foundation. Lägg bara ner för helvete. Visst, det kommer kännas hemskt ett tag i början, men sen, ni kommer känna er så mycket fräshare! Och dessutom sparar ni tid och ni sparar oss övriga era foundationfläckar och fjortisränder. 
Och om ni absolut känner att ni måste använda foundation. Var noga med att tvätta bort det med ett medel som är alkoholfritt och rätt för just din hudtyp. 
Men, till och med jag använder foundation. Ibland..  
På vardagarna använder jag endast mascara, ibland kajal och även ögonbrynspenna. Försöker ta det lugnt med både mascara och ögonbrynspenna, det får inte bli för mycket liksom.. Det är lätt att "fastna" i det. INGEN foundation. Täckstift om det är akut.
Till festligare tillfällen har jag oftast en lätt, lätt bronsande foundation, kajal, mascara, någon mörkare nyans ögonskugga (glittrig mörkbrun eller svart/grå) och rouge. På läpparna satsar jag på antingen ljusa, tan-färgade eller röda.
Jag bör väl också påpeka att jag ändå inte på något sätt menar någon specifik människa, utan det här är överlag. Överallt. Och självklart finns det undantag. Jag förstår varför ni använder foundation, jag anser bara att ni skulle kunna sluta.




Behöver respons också! Så---> Hit me!








"never forget there´s always exeptions!"














kommentera gärna
Postat av: Anonym

Man behöver nödvändigtvis inte få dålig hy pga att man använder foundation, jag har själv inte fått de trots att jag använt de från att jag va 14 till 17.

Sen att de med dålig hy använder foundation för att täcka t.ex finnar är ju synd, eftersom de bara förvärrar..



Det bästa är ju att använda "nyttigt" smink, typ som mineralfoundation o mineralpuder. De är ju trots allt ett 'steg i utvecklingen' att börja sminka sig med allt möjligt o på nåt sätt tycker jag ändå att

2012-04-07 @ 10:04:37
Postat av: Sia

*ändå att 14åriga tjejer ska få pröva på. Det är liksom inte världens grej att göra de.

2012-04-07 @ 10:06:47
URL: http://sofiasia.devote.se
Postat av: Anonym

hahaha skojar du eller? vilka har inte foundation/puder nu för tiden? tror inte en enda jävel skulle sluta upp med det bara för det här inlägget.. det finns så pass bra grejer idag som inte förvärrar finnar. pinsamt inlägg

2012-04-07 @ 17:03:42
Postat av: amanda

same shit med att färga hår osv

2012-04-10 @ 18:59:52
Postat av: Sandra

Äh vafan jag håller helt och hållet med! Små barn som börjar med smink när de knappt kommit in i puberteten är lite väl. Va barn så länge det går för så jäkla roligt att växa upp är det inte, egentligen. Visst det har väl sin tjusning också.. men man är barn så få antal år.. så då kan man ju passa på att njuta av den tiden.

2012-04-13 @ 21:22:37
URL: http://saandraalundiin.blogg.se/

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0