DET FINNS BÅDE FÖR OCH NACKDELAR MED ATT BLOGGA

Jag har bloggat i ungefär 3 år och räknar mig själv som en bloggveteran. Att blogga är inte enkelt, så enkelt är det.
Även inom bloggvärlden finns regler, både skrivna och oskrivna, som ska följas.
För mig och för näst intill alla bloggare så är privacy viktigt. Man vill vara öppen i bloggen, men man vill samtidgt vara privat.
Igår hoppade det in två inlägg, ett som jag skrivit för länge sen och ett jag skrev igår.
båda var inlägg som handlade om något som är väldigt känsligt, men även jag är mänsklig och behöver skriva av mig och ventilera dagar som då. Man kan tycka "varför skriver du här o.s.v" men det är för att bloggen är en så jäkla stor del av mitt liv, och jag förstår att det kan vara svårt att förstå för många, men en två och ett halvt år gammal blogg betyder rätt mycket innerst inne. Det här är mitt lilla kryp in på något sätt. Här känner jag mig trygg.
Därför anförtrodde jag mig dessa två inlägg till hejjerikaah. Och ni fick läsa. Det är EN gång om året jag blir så öppen om mitt liv här, EN gång. Och det känns ändå svårt att trycka på publicera varje gång.
jag funderar på om det verkligen är rätt, om det kanske är respektlöst mot alla andra som sörjer.
Så jag ber er om ett par saker här i det här djupa lilla inlägget -
Klarar ni inte av att blogga utan att provocera eller outa folk i bloggen, starta inte en blogg.
Klanka inte ner på folk som bloggar, det är inte vem som helst som klarar av att driva en blogg "helt korrekt" så att säga.
Om ni någonsin kommenterar anonymt så har ni bevisat för er själva att ni borde jobba på ert självförtoende.
Skit i vad alla andra säger om ert språk i bloggen o.s.v. Ni skriver som NI själva vill! 
Byt inte blogg allt för ofta, tänk på hur kul det är att ha kvar gamla blogginlägg sen!! 



 



Många pussar och kramar till er!

kommentera gärna
Postat av: Laura

Jag tycker att du gör helt rätt! Du gör det som känns bäst för dig själv, och det ska du fortsätta med! Jag känner dig ju inte så jättebra men jag kan säga att jag ser upp till dig!

2012-01-03 @ 00:56:17
URL: http://faggemala.blogg.se/

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0