ATT VÅGA VARA SIG SJÄLV

Sen jag började gymnasiet har jag känt att jag har utvecklats otroligt mycket som människa. Jag har blivit ännu mer självständig än innan, jag har inga som helst problem med att gå eller sitta själv vilket man förut kunde känna var lite småjobbigt.
Jag känner att jag mer och mer har funnit mig själv. Kanske beror det på att jag tidigare har varit tyngd av mitt förflutna, eller att allt är mycket mer fritt nu, det är mer accepterat att vara sig själv.
Jag vågar mer och mer för varje dag visa vem jag är, släppa på spärrarna, för varför ska jag hålla tillbaka för att anpassa mig till alla andra?
Jag beundrar de människor som vågar bryta sig helt fria och bara går sin egen väg, för dit tror jag aldrig jag kommer komma, men jag hoppas och tror att jag kommer vara nästan helt där.
 
Så vad är då mig? Vem är Erika Söderberg?
Jag har insett att jag är modigare än jag någonsin tidigare trott. Jag är avslappnad, open minded, gladlynt, drömmande men ändå realistisk, positiv, stöttande, varm och pushig, men ändå laid back. Fattar ni vad jag menar om jag skriver så?
Jag umgås med olika sorters människor, accepterar dem för vilka de är och vill vara, precis så som jag vill att de ska acceptera mig.

Jag fortsätter kämpa varje dag för att stå emot de som alltid kommer hata mig för att jag vågar, för att jag är stark nog att våga vara mig själv

 
 
 
 

kommentera gärna
Postat av: erica

otroligt bra skrivet! keep going girl!!

2013-02-04 @ 19:37:30
URL: http://ericaberggren.blogg.se
Postat av: dr : )

Det spelar ingen roll vad andra tycker om dig egentligen, främst att du är nöjd och lycklig med dig själv, har du det fixat så who gives a fuck om de som inte tycker om just DIG när det är ändå de som förlorar på det? Och har du de som inte tycker om dig för att du är dig själv, just dig, alldeles unik & speciell så behöver du inte ens ha sådana personer i din närhet. Utan att ens känna dig kan jag garanterat säga att du är en skön individ som ingen annan, så varför inte va den du är, inget att oroa sig över ju. Keep going strong!

2013-02-04 @ 20:45:53
Postat av: : )

Förresten, tack för att du nämnde mig på twitter. Trots att jag är okänd & namnlös känner jag mig världskänd liksom ;)

Svar: Tusen tack för din underbara, uppmuntrande och stöttande kommentar! Jag blev otroligt glatt överraskad när jag gick in och såg att någon faktiskt läst, och förstått vad jag menar, och sedan tagit sig tid att ge sin egen åsikt! Det är personer som du som får mig att tro på världen. Jag har mina aningar om vem du är efter att ha snappat upp en ledtråd på twitter, men eftersom du valt att endast ge mig en ledtråd på vem du är så låter vi det vara så ;)
varsågod, människor som du bör lyftas fram och hyllas! :)
erika

2013-02-05 @ 17:15:38

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0