Vad är kärlek?

för mig är kärlek när man känner sig trygg med en person som man har känslor för, när man kan sitta tyst utan att kolla på tv eller sitta vid datorn och bara sitta utan att känna sig obekväm. kärlek är för mig underbart, jobbigt, roligt, underligt och härligt! det är liksom en enda klump av alla känslor och tankar som finns. kärlek är när man vågar prata med varandra, litar på varandra och när man inte skäms för sin "partner".  
det är när man kan gråta och skratta tillsammans, när man känner det som att man ska avlida bara för att man inte fått se den man gillar/älskar eller tycker om på en vecka men när man ändå vet att man klarar av det, för man ser fram emot den dagen då man ses. att älska någon kan vara hemskt, och det ska det också få vara. ibland! men oftast är det underbart, perfekt och ljuvligt! men ett seriöst förhållande kan inte alltid vara perfekt. allt måste ha sina brister, och dom bristerna kan bli större eller mindre. det beror helt på vad man gör dom till.

man kan vara kär i i princip vem som helst, men man älskar inte vem som helst. och jag tycker att det är såå konstigt att alla säger jag älskar dig till höger och vänster nu för tiden. de tre orden, JAG ÄLSKAR DIG, ska man säga till någon som man verkligen älskar. theese days är flickor och pojkar helt galna i att säga jag älskar dig, men dom vet inte vad just Jag Älskar Dig verkligen betyder. man kan inte ÄLSKA någon man inte vet något om, eller aldrig ens pratat med. sånt kallas att vara förtjust eller småkär i någon. det är skillnad!

innan man inleder ett förhållande tycker jag att man ska ha träffat varandras familjer, lärt känna varandra under en tid och veta saker om personens personlighet.
när du kan svara på vilken ögonfärg en person har, hur lång den är, om den har syskon, hur många, vart den bor, kanske vad syskon och föräldrar heter (inget måste såklart, men det kan ju vara en stor fördel) och om dom är äldre eller yngre. ja, syskonen alltså.. ha-ha.
då är det nära eller påväg att kanske bli kärlek. eller så kanske det redan är kärlek? vad vet jag?
såhär ser jag på saken. och det är inte allt, det finns mer att säga, mycket att formulera om o.s.v. men alla tycker vi olika. det måste vi acceptera!







phs_ love by WEHEARTIT


kommentera gärna

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0