DEBATT!

här på blogg.se och överallt i den tekniska världen är det vilda debatter om det här som ni strax kommer få se.
jag följer strömmen och jag vill veta vad NI känner och tycker angående detta..
barn som blir sminkade som om de vore vuxna kvinnor och som sedan får TÄVLA mot andra barn i vem som är sötast och snyggast, vissa av de här 5-10 år gamla tjejerna ser ut exakt som barbiedockor!
på många bilder man har sett på tv och här på internet så ser inte ens barnen nöjda ut, och gör dom det så kan man ofta skymta falska leenden. Det är otroligt vanligt med dessa barnskönhetstävlingar i USA där föräldrarna bantar sina egna barn i vissa fall..
personligen tycker jag att det här är helt sjukt.. hur ska dessa barn kunna ta vara på sig själva när dom i princip växer upp på scen med en assisten hela tiden? 
ocH BARN ska inte sminkas, visst, många ser mig som ett barn också, men i DERAS ålder? nejnej!
deras hud kommer se ut som en 50 årings vid 30 års ålder.
så NEJ säger jag till detta!
tänk er själva, på många ställen i afrika (men även här i sverige och europa!) så SVÄLTER barnen ihjäl?
medans dom flesta lever livet så gott det bara går med överflöd av kläder, MAT ochh pengar..
jag tycker att det här är otroligt fel!
PASSA NU PÅ ATT SÄGA VAD JUST DU TYCKER OM DETTA!










och det HÄR var min comeback! :) <3





/erikoo <3



update: till Anonym --> det här handlar inte om att jag härmar kissie, för jag härmar inte kissie utan jag tar upp något som är vääldigt viktigt helt enkelt..
nu råkar jag veta vem du är, av den anledningen att IP nummer loggas, så nu vet du det att det är inte lönt att kommentera anonymt för jag KAN ta reda på vem du är)
och om du hade haft huvudet på skaft hade du sett att det är MÅNGA som tar upp detta ämne, ska du inte skriva samma sak till dom då?
nej juste..



kommentera gärna
Postat av: Anonym

ska du inte härma kissie lite mer?

2010-02-13 @ 22:43:46
Postat av: amanda

jag tycker inte att det är rätt.

okej att barn vill bli sminkade, men inte så överdrivet mycket. och jag tycker inte om pressen som sätts på dom, dom är för små för att tävla om vem som är sötast.



och bilden under är hemsk, att människor kan skada människor så.. det finns inte ens ord för det ;s <3

2010-02-14 @ 11:50:31
URL: http://amaandarebscher.blogg.se/
Postat av: fije

fin blogg :)

2010-02-14 @ 12:14:18
URL: http://fijesphoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker synd om dom . :/

2010-02-14 @ 13:14:44
Postat av: Anonym

tycker synd om dom längst nere väldigt mycket ;ss ;/ .

2010-02-14 @ 18:05:09

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0