jobb

När man går där inne på Gina tricot, Zara, BikBok eller kanske HÖÖGS så förväntar man sig att bli glatt bemött av personalen, eller hur? för det är ju trots allt deras jobb att hjälpa kunderna och faktiskt vara TREVLIG mot dom oavsett om dom är kraftiga, smala, långa eller korta. har dålig humor eller jobbig humor. för det är faktiskt deras eget val att jobba som just expedit.
Idag var jag, pappa och min syster inne på HÖÖGS för att köpa en sadel och lite åt min syster. När vi sedan skulle betala så står det en gammal ragata rent ut sagt (ursäkta uttrycket om du läser detta, vilket jag egentligen hoppas du gör men det stämmer verkligen på dig.) som antagligen aldrig ens hört uttrycket "SMILE".
Hon såg verkligen ut som typ. 100000 svåra år. jag skojar INTE!
när vi sedan frågade om det fanns en påse eller något vi kunde täcka sadlen med eftersom det spöregnade så svarade hon lite småtjurigt "den får inte plats i en påse..." då blev jag liiiiiite smått irriterad faktiskt. när vi gick ut sa jag lite små högt och hoppades för mitt liv att hon hörde "oj oj så tjurig man kan vara då.." haha, det är helt enkelt en grej jag bara gör när jag blir irriterad. en erikagrej liksom! :D

men.. Till alla er som jobbar som expediter eller med att hjälpa folk-> le och var trevlig eller BYT JOBB. tjuriga expiditer är INGET att ha!





kommentera gärna

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0