Eurovision Song Contest 2010

Vad tyckte NI om eurovision igårkväll?
Skulle Anna fått vara med? 
Vann rätt bidrag?
Varför?
Hur?

ja, många frågor kan snurra i huvudet när man sätter sig till såhär och tänker efter hur det gick till igår..
Personligen tycker jag att rätt bidrag vann! Lenas engelska är väldigt unik vilket gör låten speciell.
Sen att låten fastnar på hjärnan och har en liten swingig takt gör det ju inte sämre..
jag gillade också Belgiens bidrag lite extra mycket, han var riktigt härlig, och låten var gudomlig!

om anna skulle gått vidare, nja, kanske..
visst, inget fel på låten, men jag tror inte hon hade haft någon chans även om hon kommit till final faktiskt..
om man kollar tillbaka genom åren så har aldrig någon riktigt "lugn" låt vunnit..

2009 - Alexander Rybak med Fairytale
2008 - Dima Bilan med Believe
2007 - Marija Serifovic med Molitva
2006 - Lordi med Hard Rock Hallelujah
2005 - Helena Paparizou med My number one

o.s.v..
Efter Annas flopp gick tidningarna ut med rubriken "STÄNG NER SKITEN!" på förstasidorna. Är det verkligen rätt att vi stänger ner vår melodifestival bara för att vi misslyckas en gång? ska inte det göra att vi vill göra bättre ifrån oss nästa år istället? visst, det är mycket snack om att låtarna i svenska melodifestivalen har blivit sämre och sämre, att vi borde sluta sända det, men har ni tänkt på att det finns folk som gillar det? ja, lustigt är det, men jag tycker nog faktiskt det är lite fel att dom vill stänga ner allt bara för att vi inte gick vidare till finalen, ETT enda år. och förresten så deltog sverige i Eurovision på många andra vis!
Fredrik Kempe har bidragit med både text och musik till det norska bidraget.
Sandra Bjurman har skrivit text och Anders Bagge och Stefan Örn har komponerat musiken till azerbaijans låt.
vitryssland komponerades på Piano av Robert Wells.
och bakom Danmarks bidrag står bland annat Thomas G:sson och två andra svenskar.
tre av fyra låtskrivare till irlands bidrag är svenska.




vet ni vad? jag tror Lena – Satellite kommer bli sommarens nya Amy Macdonald – This Is The Life, eller vad tror ni? dom har lite samma stil nästan.. men det gör mig inget för jag gillar både Amy och Lena, så no problems!

nu är det dags för frukost!





puuuss

kommentera gärna
Postat av: Edgren

jag som inte såg hela borde egentligen inte yttra mig så värst men jag tycker nog faktiskt belgien var bättre ;)

men jag står fast vi mitt ord att om Salem al Fakir, eller Andreas Johnson hade gått vidare hade Sverige legat som top 5, utan tvekan (:

men erika, frukost klockan 12? ;o då har en annan hunnit med fika och lunch ju ;D höhö

2010-05-30 @ 13:26:56
URL: http://edgreeen.blogg.se/
Postat av: Edgren

haha nej, salem är bääst :)

egentligen gör det inte det i min värld heller men hade ju en liten parvel som sov över här så det vart till att gå upp vid halv 8 ;o

2010-05-30 @ 13:54:24
URL: http://edgreeen.blogg.se/
Postat av: Edgren

nejdå, salem är bäst :)

hihi det är riktigt mysigt :D

o tackar vänligast :)

2010-05-31 @ 09:15:55
URL: http://edgreeen.blogg.se/

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0