****

Den här listan hittade jag hos Cosmo. För fler listor besök cosmopolitan.se!

 

1 -   Hur länge har du bloggat?  Jag har bloggat i två år och ett par månader!

 

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? jag tyckte det var fränt, och spännande!

 

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Paulina Paow Danielsson tror jag minsann..  

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? HA-HA är ungefär vad jag känner! ;)

 

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? omkring 15 stycken skulle jag tro.

 

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 50/50 kanske?

 

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. My Blomquist



8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. i'm one of a kind i bloggvärlden!

 

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? bra fråga.. min far tycker det är lite läskigt, eftersom jag delar med mig av det mesta, men mina syskon bor långt bort och tycker det är kul att få veta vad jag gör om dagarna. (tror jag?)

 

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Jo men det tror jag att i alla fall dom flesta tycker..

 

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? jag har en viss gräns och jag försöker alltid läsa och framförallt tänka igenom vad jag skrivit innan jag publicerar!

 

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. jag nämner ofta familjen, men jag berättar aldrig om mina familjemedlemmar och jag försöker undvika att dela med mig av namn på grund av att vem som helst kan läsa bloggen. jag bloggar heller aldrig om mina problem med vänner eller familj, har jag bråkat med någon så skriver jag inte om det. jag kanske beskriver att jag är arg och så vidare, men inte varför.

 

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? på en skala 1-10 skulle jag nog säga 1.

 

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Nej det tror jag inte, det kanske kan kännas så, och man vet ju kanske såklart mer om en person med blogg än om en person utan.

 

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? inte efter att bara pratat med dom via bloggen nej.

 

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? ja, det tror jag.

 

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Jo, det är klart man blivit det, det blir väl alla någon gång? men jag väljer alltid att i så fall leta reda på lite roliga kommentarer och läsa dom!

 

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? ja, det har jag nog gjort..

 

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? det är beroendeframkallande och jag kan ibland få lite ångest över att jag inte uppdaterat bloggen.

 

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? ja, det tror och hoppas jag!





gammal bild


kommentera gärna

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0