FREDAG 13 MAJ 2011

hörrni. det här tjaffset med fredag den 13 känns lite ut-tjatat nu. visst, helt okej att tro på det lite random, men man behöver kanske inte överdriva? jag tror förvisso också på det och man kanske är lite småskraj. men inte sjutton tror jag helt och fullt på att allt som händer och går lite snett har att göra med just det här datumet. nejnejnej. fakta är att saker går fel och känns jobbiga för att ni tänker negativt och tror på det!
tänker ni lite positivt och försöker så kommer ni förhoppningsvis inte märka någon större skillnad från vanliga dagar.
fredag den 13 kan lika gärna vara er turdag!
det blir vad man gör det till helt enkelt. men som jag skrev tidigare. jag tror också på det lite. men lägg märke till ordet lite. jag går inte runt och tror att allt som händer är datumets fel. absolut inte!

det är en myt som är från jesus-tiden. den största teorin är nämligen att jesus hade 12 lärjungar, och när Jesus blev förrådd var Judas den trettonde vid bordet, och det var den trettonde (judas) som fick jesus att bli korsfäst på långFredagen.





kommentera gärna

här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Komma ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

har du en hemsida?:

tack för din kommentar!:

Trackback
RSS 2.0